Penting!!! Peminat Nutella Perlu baca Artikel nie!!!






Nutella, coklat paling digemari ramai kerana keenakan rasanya membuatkan pengguna ingin mencuba buat kali kedua. Coklat beraneka guna itu sangat sesuai untuk santapan pagi bersama-sama roti selain dijadikan bahan asas dalam pembuatan kek coklat brownies.


Ada juga orang yang suka meratah Nutella begitu sahaja. Seperti tagline iklan brand roti Gardenia, ‘Sungguh enak dimakan begitu sahaja..’.
Satu fakta terbaru yang ingin dikongsikan mengenai Nutella yang mungkin belum anda ketahui adalah dalam setiap masa 2.5 saat, satu botol Nutella akan terjual di merata tempat di seluruh dunia. Itulah penangan Nuttella yang kini mendapat tempat dihati penggemar setianya.
 
Perkara itu menjadikan syarikat Nuttela telah mengeluarkan produk tersebut dan menjual sebanyak lebih 360 tan Nutella sepanjang tahun lalu sahaja!
Pengasas Nutella, Michele Ferrero yang juga merupakan pengasas Ferrero Rocher, Tic-Tac dan Kinder Egss baru sahaja meninggal dunia pada 14 Februari lalu.
 
Asalnya Nutella adalah coklat yang akhirnya ditukar kepada kacang hazel apabila bekalan coklat sukar diperoleh pada ketika itu dan ianya kemudiannya resepinya masih kekal sehingga ke hari ini.
 


0 Response to "Penting!!! Peminat Nutella Perlu baca Artikel nie!!! "

Post a Comment